Durabrik

Laden..

Er ging iets fout, gelieve later opnieuw te proberen.

Durabrik

  • Algemene informatie

  • Over

    Durabrik is niet zomaar een sleutel-op-de-deur bouwbedrijf. Dankzij Durabrik bouw je je thuis, zonder de klassieke stress van een werf. Je kan voor je nieuwe thuis terecht bij Durabrik voor zowel nieuwbouwwoningen als appartementen. Met meer dan 48 jaar ervaring is Durabrik een zekerheid.

  • Reviews 60

    • Claire Maréchal in 2022 via Google
      • - We kochten een huis in het project van Destelbergen. Het was een zeer slechte ervaring voor ons: - De afwerking is zeer slecht. Plamuur is golvend en met zeer veel putten. Hier werd niets aan gedaan, ondanks herhaaldelijk aandringen. Onlangs kwamen mensen voor het eerst op bezoek. Het eerste dat hen opviel is hoe slecht de plamuur is. Ook fijn voor ons... Daarnaast is de gevelsteen deels omgekeerd geplaatst (!) met de achterkant naar voren waardoor er veel lelijke gele vlekken zichtbaar zijn. Oplossing: wat retoucheren (overigens niet goed gedaan). - Echt alles hebben we zelf moeten opmerken, ook de grotere gebreken (zoals bijvoorbeeld een vloer die te laag gegoten/niet waterpas is en een douche op de verkeerde plek). Het enige 'gebrek' dat opgemerkt werd door de (nieuwe) werfleider, was een ontbrekende douchekraan. Al de rest was voor ons om 'te ontdekken'. Het is echt nodig om zelf op te volgen, maar net om dit niet te moeten doen, bouwen we SOD. - De eerste maal dat we de werfleider Noel zagen, is hij hard beginnen roepen op ons. Hij ontkende dat de gevelsteen fout geplaatst is en zei dat de vlekken 'bij de steen hoorden'. Pas nadat we zelf contact opnamen met fabrikant, bleek dat hij weldegelijk fout geplaatst is. Eerste reactie van Durabrik bij problemen is altijd proberen ontkennen. Roepen tegen twee nieuwe klanten, die overigens zelf niet aan het roepen waren maar vooral onder de indruk, is gewoon echt not done. Het was zo erg dat ik nooit nog ben durven meegaan met mijn man op werfbezoek. - Twee uur interieuradvies is die naam niet waardig. Er werd niet grondig meegedacht en veel opportuniteiten om het huis beter in te richten, gemist (die iemand die dat professioneel doet wel had mogen aanwijzen). - We vroegen vier seizoensglas helemaal bij de start van de traject en dit kon mits meerkost. De offerte liet weken op zich wachten en we namen zelf contact op. We kregen dan telefoon van Soetkin dat Durabrik geen vier seizoensglas meer plaatst. We hebben hier toen hard op aangedrongen maar het was absoluut niet mogelijk. Later spreken we met onze buren en horen we dat zij wel vier seizoensglas hebben. Blijkt dat Soetkin het vier seizoensglas vergeten bestellen was en dan maar besloten heeft samen met Noel om te zeggen dat ze het niet meer konden bestellen. Ook de dienst na verkoop stond in CC. Erg dat het een betere piste lijkt voor een bedrijf om te liegen tegen een klant ipv een fout toe te geven. - Veel was beschadigd na plaatsing: parket, raamwerk, glas zelf, stenen... Niet alleen was veel beschadigd al bij plaatsing zelf, er waren ook veel beschadigingen door andere werkmensen. Er zou meer moeten bewaakt worden dat er zorgvuldig omgesprongen wordt met de werf. - We vinden in de grond of in putten vuiligheid terug (bv een emmer kalk die gewoon uitgegoten is op de grond, gebruikte slijpschijven in de aarde van de tuin - fijn voor onze kindjes, sigarettenpeuken in de regenput, stabilisé in de septische put...). Daarnaast waren er ook verschillende bloedplekken van 'de kuisploeg' op de onbehandelde houten trap. Ook na oplevering moeten wij bezig zijn met vuiligheid van mensen die zaken komen afwerken, op te ruimen. - Werkmensen die komen, lijken uitsluitend geselecteerd op basis van prijs. Resultaat is een huis gebouwd door allemaal mensen die de goedkoopste zijn in hun sector. - Ook na opleveringen blijven de problemen opduiken: deze week kwam alvast een stuk deur los en werd de voordeur/raam beschadigd bij het plaatsen van crepi. We hebben schrik voor de komende maanden en de ontdekkingen die we nog gaan doen. Zijn er ook positieve zaken? Weinig, maar: - De nieuwe werfleider Stijn doet echt zijn best, zoekt naar oplossingen en is erg bereikbaar. - De gebreken die er nu zijn, ook diegene die na oplevering blijken, worden (voorlopig toch nog) opgevolgd.
    • Jarno Devuyst in 2022 via Google
      • - Mooi begin van het bouwproces. Eens de ruwbouwfase afgerond was werd het een ramp. We kregen heel wat te verduren van Durabrik: een roepende projectleider, reacties zoals "Je moet maar leren leven met de fouten van onze projectleider.", gemaakte fouten die ze proberen op te lappen en wekenlang verzwijgen voor de klant en nog durven doorrekenen naar de klant, ... . Als kers op de taart wilde Durabrik ons huis opleveren zonder werkzame keuken (geen dampkap, geen werkende inbouwtoestellen), een halfafgewerkte badkamer (tijdelijke wastafel, inbouwkranen die niet geïnstalleerd werden) en zonder elektriciteit op de bovenverdieping. Communicatie en klantvriendelijk bij dit bedrijf laten te wensen over. Als je als klant niet op je strepen staat wordt er van je geprofiteerd. Absoluut geen aanrader om met Durabrik te werken. Ook als je hen aanspreekt op hun verantwoordelijkheid passen ze hun manier van werken niet aan. Nu 2 weken na de oplevering blijven bovenstaande zaken zich herhalen.
    • Didier Blokland in 2022 via Google
      • - Samenwerken met Durabrik was géén plezier: matige afwerking, uiterst trage en slechte communicatie, foute facturen en totaal gebrek aan klantgerichtheid. Sussen, pappen en nathouden; dat is de strategie van Durabrik. Enkel met veel druk zetten en alles zelf opvolgen krijg je waar je als klant recht op hebt. Onderaannemers worden duidelijk enkel geselecteerd op financiële criteria en niet op kunde (bv. electricien is een regelrechte schande). Tot op vandaag, weken na de oplevering hebben we een onafgewerkte badkamer en staan er nog meer dan 25 punten open. Niet aan te bevelen.
    • Geert Fredo in 2022 via Google
      • - Oppassen met meerprijzen. Zij voorzien heel laag basisbedrag en dan bij keuzemomenten moet je veel opleg doen. Bij het in min brengen van activiteiten, wordt niet alles teruggegeven , wegens winstdelving. Lijkt normaal, maar helemaal niet gepast wanneer de uiteindelijke prijs hoger ligt dan het basiscontract en er dus toch al meer winst is.
    • Maxim Goethals in 2021 via Google
      • - Smijten bij het verkavelen van een wijk een gracht zomaar toe waardoor mensen met wateroverlast kampen. Er zouden drainage buizen ipv gesloten buizen dia 160 liggen. In de verkavelingsvoorschriften stond nochtans dat de gracht open diende te blijven. Bij sonderen naar deze drainagebuizen nochtans geen tegengekomen. Wanneer een buurman zegt hiermee naar de rechtbank te gaan, wordt tegen die bejaarde man gezegd dat het hem veel geld zal kosten en hij het toch niet zal halen.
    Voeg een review toe
  • Locatie

    • Gemiddelde vraagprijs Vraagprijs < +
    • Gemiddelde huurprijs/slaapkamer < +
    • Gemiddelde Realo Schatting® < +
    • Bevolking die single is Laag Hoog
    • Gemiddelde leeftijd van de bevolking Laag Hoog
    • Bevolking die een groot gezin is Laag Hoog
    • Bevolking die hoger opgeleid is Laag Hoog
    • Bevolking die werkzoekende is Laag Hoog
    • Bevolking die van een andere oorsprong is Laag Hoog
    • Gemiddeld inkomen Inkomen Laag Hoog
    • +
    b
  • Deel deze pagina

  • Contacteer kantoor

    Contacteer